torsdag 17. november 2011

Lys tomtegløgg



Jeg rekker liksom aldri å drikke gløgg i advent og jul. Klok av skade har jeg derfor tillatt meg en liten tjuvstart i år - som oppmuntring mot et nitrist novembervær. Det regner og er mørkt hele tiden.

Jeg har lenge tenkt at jeg skulle forsøke meg på å lage lys gløgg, som jeg har fått servert hos en venninne, men det har blitt med tanken.

Nå ble det plutselig litt enklere: Stabburet har lansert en ny, lys tomtegløgg med smak av epler og krydder, og ikke fullt så søt som den tradisjonelle, røde.
Kjempegod med rosiner og hakkede mandler, men en kanelstang, en strimmel appelsinskall og stjerneanis er også anbefalt fra produsenten.
Kan blandes med vann, eplejuice eller hvitvin. Så langt har jeg kun blandet med vann, i helga skal jeg teste den med vin!

(Måsekruset er laget av keramiker Ingvild Greve Alsos fra Kjerringøy)


3 kommentarer:

  1. mmm koselig! Godt med gløgg også! Fint krus forresten :)

    God helg!

    SvarSlett
  2. Lys tomtegløgg må jeg prøve. Det så kjempegodt ut :-)

    SvarSlett
  3. Så utrolig godt ut!! Å det kruset så ut som det varskikkelig digg å drikke fra.

    SvarSlett